måndag 14 juni 2010

Bokmalar, lekplatsbesök & trädgårdsarbete

Idag bar det av till biblioteket. Jag hämtade min reserverade bok (Mari Jungstedts senaste -längtar att få sätta tänderna i den, gillar verkligen hennes böcker!) och samtidigt passade tjejerna på att låna till sommarboken. Det innebär att man lånar och läser 5 böcker under sommaren. Efteråt så skriver man en recension om varje bok och sedan får man välja en bok i en skattkista. Båda tjejerna älskar verkligen att läsa. C hann med en bok på ca 150 sidor under kvällen.
Redan samma kväll hade M läst ut alla sina 5 böcker.

Även T fick låna 5 böcker. Här läser han Molly mus för mig.


När C var på Laserdome på kalas hos F & J så passade M, T och jag på att gå till lekplatsen i Slottparken.

Eftersom T är en riktig vilding så åkte han så klart nerför denna ruscha med huvudet före hela tiden...


Klätterapan M gav sig inte förrän hon hade provat alla klätterställningar.

T och jag klipper gräsmattan. När vi är klara så rullar min lille kille utan problem ut den fulla, tunga soptunnan till tomtgränsen så att sopbilen kan hämta den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar